راهنمای جامع تحصیل در اتریش

همه چیز درباره اتریش

راهنمای جامع تحصیل در اتریش

همه چیز درباره اتریش

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانشگاههای اتریش 2


دانشگاههای اتریش

دانشگاههای اتریش 2

دانشگاههای اتریش و هزینه تحصیل عواملی هستند که در کنار موقعیت خود کشور اتریش متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را به تحصیل در اتریش ترغیب می‌کنند. دانشگاههای اتریش محل خوبی برای تحصیل در رشته‌های زیرشاخه هنر و بویژه موسیقی هستند. پیش از این و به اختصار تعدادی از مهمترین و معتبرترین دانشگاههای اتریش را که در وین، پایتخت این کشور واقع شده‌اند را معرفی کرده‌ایم. در این پست سایر دانشگاههای مهم اتریش را که در شهرهای دیگر این کشور قرار دارند معرفی می کنیم.

 

دانشگاه اینسبروک

دانشگاه لئوپولد فرانتسنس اینسبروک (به آلمانی: Leopold-Franzens-Universität Innsbruck) که با نام دانشگاه اینسبروک شناخته می‌شود دانشگاه اصلی و مرکزی ایالت تیرول اتریش است. این دانشگاه قدمت زیادی دارد  و حدود 350سال قبل، در سال 1669 میلادی در شهر اینسبروک تأسیس شده است.

دانشگاه اینسبروک سومین دانشگاه بزرگ اتریش (پس از دانشگاه وین و دانشگاه گراتس) است و بزرگترین مرکز علمی و تحقیقاتی غرب اتریش و یکی از دانشگاههای پیشروی اروپای مرکزی در علوم پایه بحساب می‌آید.

دانشگاه اینسبروک انتخاب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هم است و شمار قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه را در حال حاضر دانشجویان غیراتریشی تشکیل می‌دهند (7026 دانشجو از 18078 دانشجو).

دانشکده‌های دانشگاه اینسبروک عبارتند از:

ریاضیات / فیزیک / آمار و اقتصاد / علم کامپیوتر / معماری / مهندسی عمران / شیمی و داروسازی / بیولوژی / علوم جغرافیایی و اتمسفری / علوم انسانی1 / علوم انسانی2 / فلسفه / تاریخ و علوم فرهنگی / زبان و ادبیات / روانشناسی / تربیت‌بدنی

 

دانشگاه گراتس

دانشگاه گراتس (به آلمانی: Karl-Franzens-Universität Graz) که نام آن در اخرین رده‌بندی QS در میان 500 دانشگاه برتر دنیا به چشم می‌خورد، در سال 1585 تأسیس شده است و  پس از دانشگاه وین، قدیمی‌ترین دانشگاه اتریش محسوب می‌شود. شمار زیادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند. این دانشگاه یکی از 200 دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل زبانشناسی ارزیابی شده است. دانشگاه گراتس هم مثل دیگر دانشگاههای معتبر اتریش دولتی است و دانشجویان بدون شهریه یا با شهریه‌ای ناچیز می‌توانند در آن تحصیل کنند.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

  • shahab eskandari
  • ۰
  • ۰


 

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش - دکترای علوم پزشکی در اتریش (PhD)

پزشکان عمومی و فارغ‌التحصیلان رشته‌های زیرشاخه پزشکی کشورمان اگر قصد تحصیل در اتریش دارند می‌‌توانند در مقطع PhD  رشته علوم پزشکی، تحصیل خود را ادامه دهند. با توجه به موقعیت کشور اتریش بعنوان یک کشور پیشرفته اروپایی که صاحب یک سیستم آموزشی باکیفیت است، این دوره یک فرصت تحصیلی جذاب بنظر می‌رسد. شرایط تحصیل در مقطع دکترای علوم پزشکی در دانشگاههای اتریش چگونه است و چه گرایش‌هایی‌ در این مقطع ارائه می‌شود؟

 

شرایط کلی

دوره دکترای علوم پزشکی در اتریش را دانشکده پزشکی دانشگاه وین به پژوهشگران و محققان این رشته ارائه می‌کند. دانشجویان دوره‌ای 3ساله را (در گرایش‌ خود) به زبان انگلیسی می‌گذرانند و پس از ارائه تز دکترای خود موفق به کسب مدرک PhD می‌شوند. دانشجویان برای هر ترم تحصیل در این دوره  745یورو می‌پردازند.

اگر دانشجویی حین تحصیل در این دوره موفق به دریافت مدرک B2 زبان آلمانی شود می‌تواند پس از اتمام دوره، با شرکت در آزمون علوم پایه پزشکی اتریش و کسب حد نصاب لازم، مدرک پزشکی عمومی اتریش را دریافت کرده و امکان ادامه تحصیل و اخذ مدرک تخصص و فوق تخصص را بدست آورد.

 

شرایط اخذ پذیرش

1- هموطنانی که فارغ‌التحصیل یکی از رشته‌های زیر هستند می‌توانند برای گرفتن پذیرش دکترای علوم پزشکی اتریش اقدام کنند:

- پزشکی عمومی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی

- رشته های فنی مانند علوم آزمایشگاهی

- رشته‌های زیست‌شناسی، میکروبیولوژی، شیمی و بیوشیمی

2- محدودیت سنی‌ای برای گرفتن پذیرش وجود ندارد.

3- متقاضیان پذیرش نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند.

 

گرایش‌های ارائه شده

  1. Molecular Signal Transduction
  2. Molecular Mechanisms of Cell Biology
  3. Medical Physics
  4. Neuroscience
  5. Malignant Diseases
  6. Endocrinology and Metabolism
  7. Vascular Biology
  8. Immunology
  9. Clinical Endocrinology, Metabolism and Nutrition
  10. Biomedical Engineering
  11. (Clinical Neurosciences (CLINS
  12. Program for Organfailure-, replacement and Transplantation
  13. Clinical Experimental Oncology
  14. Preclinical and Clinical Research for Drug Development
  15. Regeneration of Bones and Joints
  16. Cardiovascular and Pulmonary Disease
  17. Mental Health and Behavioural Medicine
  18. Public Health
  19. Biology
  20. Molecular Biology

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

  • shahab eskandari
  • ۰
  • ۰


تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش - هزینه‌ها

یکی از مزیت‌های تحصیل در اتریش هزینه تحصیل در اتریش است. شما بعنوان یک دانشجوی خارجی (یا بین‌المللی) برای تحصیل در دانشگاههای اتریش هزینه سنگینی متحمل نمی‌شوید. دانشگاههای اتریش دولتی هستند و بودجه‌ خود را از دولت دریافت می‌کنند. بهمین علت دانشگاهها از دانشجویان اتریشی و همینطور کشورهای عضو اتحادیه اروپا شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند (یا شهریه ناچیزی می‌گیرند). دانشجویان بین‌المللی کشورهای دیگر از جمله ایران هم ملزم به پرداخت مبالغ سنگینی بعنوان شهریه نیستند.

هزینه تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش را دانشگاهها خود تعیین می‌کنند. میزان شهریه دریافتی هر دانشگاه بسته به رشته و مقطع تحصیلی، بین 400 تا 800یورو در هر ترم متغیر است. همچنین دانشجویان باید هر ترم 22دلار حق عضویت در اتحادیه دانشجویی بپردازند. از دیگر هزینه‌های مربوط به تحصیل در اتریش مبلغی بین 25 تا 30یورو است که دانشجو هر ماه برای بیمه دانشجویی باید پرداخت کند. دانشجویان پس از ورود به اتریش باید با استفاده از برگه ثبت‌نام دانشگاه، برای گرفتن بیمه دانشجویی اقدام کنند. داشتن بیمه دانشجویی علاوه بر امکان استفاده از خدمات بیمه، از این جهت اهمیت دارد که دانشجو برای تمدید ویزا و انجام امور اداری نیاز به شماره بیمه‌نامه دارد.

دانشجویان بین‌المللی محصل در دانشگاههای اتریش اجازه کار نیمه‌وقت  دانشجویی دارند. در مقطع کارشناسی، دانشجویان می‌توانند 10ساعت در هفته کار کنند و 280یورو در ماه حقوق بگیرند. در مقطع کارشناسی ارشد این میزان دوبرابر است و دانشجویان می‌توانند 20ساعت در هفته کار کنند و ماهانه 560یورو حقوق بگیرند.

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش مثل هر جای دیگر دنیا بسته به سبک زندگی افراد متغیر است ولی بطور کلی دانشجویان باید هرماه مبلغی بین 700 تا 800یورو برای مسکن، تغذیه، رفت‌وآمد و هزینه‌های متفرقه صرف کنند. بخش عمده‌ای از این مبلغ صرف پرداخت اجاره‌بهای مسکن می‌شود.

نکته: متقاضیان ویزای دانشجویی اتریش در زمان ارائه درخواست ویزا، باید همراه دیگر مدارک، تأییدیه انگلیسی حساب ارزی خود با موجودی حداقل 10000یورو یا تأییدیه انگلیسی حساب ریالی با موجودی معادل 10000یورو را تحویل سفارت دهند. البته فرد دیگری هم اگر مقیم اتریش باشد می‌تواند با مراجعه به شهرداری شهر محل سکونت خود و ارائه معرفی‌نامه و مدارک مالی لازم از جمله قرارداد کار و فیش حقوقی ضمانت فرد متقاضی ویزا را به عهده بگیرد.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

  • shahab eskandari
  • ۰
  • ۰

Vienna University of Technology در اتریش

Vienna University of Technology

معرفی دانشگاه

دانشگاه تکنولوژی وین Vienna University of Technology – TU Wien دارای سابقه طولانی در آموزش و تحقیقات است. این دانشگاه در سال 1815 تاسیس و در سال 1865 به 5 دانشکده تقسیم شد و از سال 1975 با نام فعلی مشغول فعالیت می باشد. دانشگاه تکنولوژی وین در قلب شهر وین واقع شده است و در همسایگی آن اماکن دیدنی بسیار مانند سالن اپرا و خانه ارکستر شهر وین قرار دارد.

 TU Wien (با رتبه 197 جهانی) دارای اعتبار داخلی و بین المللی در زمینه های تحقیقاتی است و از روابط بسیار نزدیکی با شرکای تجاری و مراکز نوآوری برخوردار است. در حال حاضر بیش از 26.000 دانشجو (5000 دانشجوی بین المللی) در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

رشته های تحصیلی

TU Wien برنامه های تحصیلی متنوع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه های زیر ارائه می کند:

  • ریاضیات
  • جغرافی
  • فیزیک
  • شیمی
  • انفورماتیک
  • مهندسی عمران
  • معماری
  • مهندسی مکانیک
  • تجارت
  • مهندسی برق
  • IT
  • مهندسی پزشکی

زبان تدریس تقریباً تمامی رشته ها به زبان آلمانی می باشد و تنها پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود:

  • Building Science and Technology
  • Biomedical Engineering
  • Telecommunications
  • Masterstudium Business Informatics
  • Computational Intelligence

اگرچه تمرکز اصلی TU Wien بر روی تحقیقات آکادمیک است ولی تحقیقات کاربردی نیز در این دانشگاه انجام می شود و شرکت های بزرگ و مراکز صنعتی می توانند از خدمات این دانشگاه شامل تحقیقات و آزمایشات علمی درباره مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای فنی و عملیاتی پیشرفته استفاده کنند.

شهریه تحصیلی

به صورت کلی شهریه تحصیل در اتریش در اکثر دانشگاههای این کشور یکسان می باشد و TU Wien نیز از این قاعده مستثنی نیست. شهریه دانشگاه تکنولوژی وین برای دانشجویان اروپایی 363 یورو و برای دانشجویان غیر اروپایی 726 یورو است که علاوه بر آن حق عضویت دانشجویی به مبلغ 20 یورو برای هر ترم نیز باید پرداخت شود.

آدرس وبسایت Vienna University of Technology:

https://www.tuwien.ac.at


  • shahab eskandari