راهنمای جامع تحصیل در اتریش

همه چیز درباره اتریش

راهنمای جامع تحصیل در اتریش

همه چیز درباره اتریش

  • ۰
  • ۰

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش - راهنمای دانشجویان در بدو ورود به اتریش

آن دسته از متقاضیان تحصیل در اتریش که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاههای این کشور و سپس ویزای تحصیلی اتریش می‌شوند، پس از سفر به این کشور و مستقرشدن در محل اقامت خود (خوابگاه یا خانه) باید اقدامات زیر را انجام دهند:

  • ثبت محل سکونت  (Meldezettel)

طبق قوانین اتریش، هر فرد باید برای زندگی مکان مشخص ثبت‌شده‌ای (اعم از خانه تحت مالکیت خود فرد، خانه استیجاری یا خانه بستگان و آشنایان و...) داشته باشد. «ملده ستل» یا meldezettel مدرکی است که با ثبت محل سکونت به فرد داده می‌شود. ملده ستل یکی از مدارک لازم برای انجام امور رسمی و اداری در کشور اتریش محسوب می‌شود. دانشجویان خارجی (و بطور کلی افراد خارجی) که به اتریش سفر می‌کنند باید  دقت کنند که اگر بیش از یک هفته در هیچ محل سکونتی «ملده» نشوند برای اقامت دچار مشکل خواهند شد.

  • ثبت نام در دانشگاه / کلاس‌های زبان / کلاس‌های پیش‌دانشگاهی
  • باز کردن حساب بانکی و دریافت موجودی حساب برای ارائه به شهرداری وین
  • ثبت نام و قرارداد بیمه  (WGKK) با ارائه گواهی ثبت نام در دانشگاه / دوره زبان / پیش‌دانشگاهی و همچنینی گواهی محل سکونت و کارت بانکی
  • ارئه مدارک فوق به شهرداری (magistrat) و درخواست اقامت یکساله (اقامت دانشجویی)

 

همسر دانشجو هم اگر در سفر به اتریش همراه او باشد، باید با ثبت محل سکونت و ثبت قرارداد بیمه و ارائه این مدارک به شهرداری، اجازه اقامت بعنوان همراه دانشجو را کسب کند.

با توجه به اینکه اعتبار ویزای اولیه تحصیلی اتریش 3 ماه است، دانشجویان باید تا قبل از اتمام این دوره 3 ماهه، اقدامات لازم را برای دریافت اجازه اقامت یکساله انجام دهند. باید توجه کرد که با ویزای موقت 3 ماهه، دانشجویان امکان خروج از محدوده شینگن را ندارند و در صورت خروج اجازه بازگشت نخواهند داشت.

 

اگر مایلید شرایط خود را برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای اتریش و ادامه تحصیل در دانشگاههای اتریش ارزیابی کنید، می‌توانید با مؤسسه امیدار تماس بگیرید:

021-88457035-88457242

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی