راهنمای جامع تحصیل در اتریش

همه چیز درباره اتریش

راهنمای جامع تحصیل در اتریش

همه چیز درباره اتریش

  • ۰
  • ۰

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش - نکاتی درباره ثبت محل سکونت

در پست قبل توضیح دادیم که افرادی که به قصد تحصیل در اتریش به این کشور سفر می‌کنند در بدو ورود چه اقداماتی را باید انجام دهند. در این پست درباره Meldezettel یا ثبت محل سکونت؛ کاری که باید قبل از هر اقدام دیگری انجام داد مفصل‌تر توضیح می‌دهیم:

طبق قوانین اتریش، هر فرد (اعم از دانشجویان بین‌المللی محصل در دانشگاههای اتریش ) باید محل زندگی ثبت‌شده‌ای داشته باشد. محل زندگی فرد می‌تواند خانه خود او، خانه استیجاری یا خانه بستگان و آشنایان یا هر فرد دیگری باشد. با ثبت محل زندگی، مدرکی با عنوان "ملده ستل" به فرد داده می‌شود که برای انجام امور رسمی و اداری در کشور اتریش ارائه آن لازم است. اتباع خارجی که به اتریش سفر می‌کنند (بویژه دانشجویان که قصد اقامت طولانی مدت دارند) باید توجه کنند که در همان هفته اول حضور در این کشور، خود را در محل سکونت مشخصی ملده کنند تا برای ادامه اقامت در کشور اتریش مشکلی نداشته باشند.

بسته به اینکه یک خانه (یا خوابگاه) چه متراژی دارد تعداد افرادی که می‌توانند خود را در آن خانه (یا خوابگاه) ملده کنند متغیر است. معمولا در هر 15 متر مربع یک نفر می‌تواند ملده شود.

برای ثبت محل اقامت باید به دفاتری که زیر نظر شهرداری‌ها در شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند مراجعه کرد. روند کلی ثبت محل اقامت، در شهرهای مختلف اتریش یکسان است اما ممکن است در برخی جزئیات تفاوت‌هایی بین شهرهای مختلف این کشور وجود داشته باشد.

برای این کار؛ کسانی که مستأجر افراد عادی هستند یا در خانه بستگان و آشنایان خود زندگی می‌کنند، باید فرم ملده را از مراکز و دفاتر آن گرفته تا صاحبخانه آن را تکمیل و امضاء کند اما اگر ساکن خوابگاه هستند یا خانه‌ای را از شرکت‌های بزرگ اجاره خانه گرفته‌اند، فرم چاپ‌شده ملده، از سوی مدیریت خوابگاه یا شرکت‌های اجاره خانه به  آنها تحویل داده می‌شود. پس از این فرد باید با مدارک خود؛ از جمله فرم تکمیل و امضاء‌شده (یا فرم چاپ‌شده) به دفاتر و مراکز ملده مراجعه کرده و با تکمیل یک فرم دیگر و ارائه مدارک خود به اپراتور، محل سکونت خود را به ثبت برساند.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی